onsdag 1. mai 2013

Utplassering - Kremmerhuset 25/4

Hei igjen! Denne utplasseringen har jeg ikke gjort veldig mye annet enn vanlig butikkarbeid som å fylle på varer, stå i kassen, pakke ut varer og veilede kunder. Siden det ble mye slikt butikkarbeid valgte jeg å finne noen utstillinger på nett jeg kunne si noe om for å få et faglig innhold i dette innholdet.

Her har jeg tatt bilde av en ny serie som har ankommet
kremmerhuset med matoljer og krydder som er stilt frem
i denne utstillingen.Utstillingen er ment som en plukkeutstilling
og er derfor veldig enkel og oversiktlig. Det er brukt sort for å få
frem produktene som alle har en farge på seg. Planten på toppen
gir det litt mer liv og kan assosieres med krydder. Utstillingen er
bygd opp som en trekant som alle andre utstillinger på Kremmerhuset
og det gir det spenning. Den er bygd opp symmetrisk.

Her har jeg fylt opp i servietthylla. Servietthylla er bygd
opp etter farger. Øverst har de hvite med brun/lyseblåe
toner. Nedenfor er det lillatoner, nedenfor rosa osv.
Det gir en bedre oversikt over hvike servietter som butikken
har i de forskjellige fargene og temaene. Dette selger.

Her har jeg fylt på i dufthyllen.

Her er en utstilling jeg fant på fargerike-norge.blogspot.com
som jeg syntes var veldig fin og enkel. Blikkfanget i denne utstillingen
er stolen som er i limegrønn og gir de enkle omgivelsene en fresh
look. Utstillingen er bygd opp slik møblene kunne stått i et ordinært
hus. Utstillingen er asymmetrisk og det fungerer godt i forhold til^
balansen. De har også brukt gjentagelse av farger som et virkemiddel.

Dette er en lite gjennomført utstilling. Utstillingen er rotete,
har alt for mye forkjellige farger, den er uroganisert og har ikke
et spesielt blikkfang, man stopper ikke for å se på den. Dette
er et godt eksempel på en dårlig ustilling. 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar