onsdag 20. mars 2013

Utplassering - Kremmerhuset 14/3

Hei! jeg har igjen vært på praksis på Kremmerhuset, og denne gangen fikk jeg jobbe med å lage en ny utstilling som skulle brukes til en kampanje, rydde ut av en hylle for at det skulle lages en ny utstilling der, bruke det som sto i hyllen til å fylle på i andre hyller, og vanlig butikkarbeid.

Her var bordet jeg skulle lage utstilling på for kampanjen.
Bordet skulle brukes som et "plukkebord" der det skulle
være lett for kundene å se hva som var utvalget, i sammenheng
med kampanjen  som gikk ut på om man velger å kjøpe 5 kopper
og fem fat av en spesiell serie, fikk man en valgfri tøyveske i samme
serien. Det fantes flere farger i koppene, og gøyale farger i
kopptuer, vaskekluter etc som koppene matchet til. 

 Slik ble altså utstillingen. Jeg valgte å bygge utstillingen
etter et trekantprinsipp, der utstillingen er tykkere nederst
og smalner inn mot toppen. I denne utstillingen er gjentagelse
av farger et virkemiddel som er brukt for å få en rolig, gjennomført
og spennende utstilling å se på. Andre virkemidler som er brukt
er lys/mørk konstrast som da er mellom sort og hvit for at
utstillingen skal bli spennende å se på. Utstillingen
er symmetrisk,og bygd opp likt på begge sider.

Her ryddet jeg ut av en hylle for å få plass til noen nye
gule bokser for å tømme en annen hylle som skulle lages en ny
utstilling av. 

Her er de gule boksene satt inn.

Her er noen av elementene jeg tømte fra hylla på bildet
nedenfor, slik at det var plass til en ny og fresh utstiling.

Her ser du hyllen er helt tømt.

De produktktene i fargene gul, sort, blå og grønne var
tatt fra hyllen på bildet ovenfor og lagd en utstilling av.
Utstillingen er bygd opp på to produkter pr. hylle, og ikke
samme farge ovenfor hverandre, men annenhver. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar