onsdag 26. september 2012

Utplassering - Kremmerhuset 20/9

Sist torsdag, 20/9 var jeg på utplassering på kremmerhuset på City nord, og der kommer jeg til å være hver torsdag i en periode fremover. Tidligere har jeg jobbet med å pakke ut varer, og jeg fikk pakke ut litt varer denne gangen også. Det er skøy å se hvilke varer som er "in" for tiden!  Jeg studerte også butikkens utstilling, hvordan den var bygd opp og gjorde om en hylleutstilling. Jeg har også blitt litt mer kjent med butikken, og hvilket utvalg den har sånn at jeg kan hjelpe til å ekspedere.

Her er et bilde som illustrerer hvordan utstillingen på Kremmerhuset er bygd opp.
Utstillingen er bygd opp på farger som passer sammen og virker harmoniske
sammen, samtidig som de virker spennende og vekker interesse. Alle
ustillingene er bygd oppover som en trekant, for å få mer varer på mindre plass.

Her er utstillingen jeg gjorde litt om på. Bildet 2 (til høyre) er den nye utstillingen
 jeg lagde.  Som du kanskje ser valgte jeg å kategorisere etter farger og kjønn .
Øverste rekke på bilde 2, er av den litt mer guttete kategorien, det er blåtoner som
 kjennetegner gutt. nest øverste rekke er litt mer av den jentete kategorien,
der rosa er veldig sentralt. Nest nederst er en nøytral kategori, for begge kjønn.
Nederste hylle er også veldig nøytral da det ikke er brukt farger som
assosieres med kjønn.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar