torsdag 6. september 2012

Meg selv

Hei! Jeg heter Elen, og går interiør og utstillingsdesign på Bodin videregående og maritime fagskole. Jeg valgte å gå interiør og utstillingsdesign fordi jeg interesserer meg for interiør og ønsker å jobbe med det i fremtiden. Når jeg er ferdig med videregående skole kommer jeg til å søke et studium som gir meg tittelen interiørarkitekt og vil videre derfra jobbe med det.

Pfo - prosjekt til fordypning er et fag der vi lære av arbeidslivet. Du blir utplassert og får lære via utplasseringsplassen, diverse oppgaver og fordype deg i et emne.

I faget pfo i fjor var vi utplassert noen ganger. Siden jeg hadde valgt interiør og utplasseringsmulighetene var minimale der jeg bodde før, måtte jeg til Bodø. Når jeg først var i Bodø på utplassering, var jeg i flere dager. Vi skrev en laaang rapport med mye grunnlag til å legge karakter på. Vi ble veiledet til å lage en god rapport de dagene vi ikke var utplassert. Jeg fulgte læreplanen til interiør vg3.

I år ønsker jeg å lære meg mer om interiør, og få et skikkelig innblikk i interiør og utstillingsdesign i samarbeid med utplassering og oppgaver og gjøre det bra. På arbeidplassen ønsker jeg å få jobbet litt med produkter og utstillinger, og håper jeg kan lære litt av sammenhenger. Jeg ønsker å bidra til et godt og blidt miljø, og hjelpe til med ting som trengs å gjøres. På en arbeidsplass er det viktig å virke hyggelig å blid, slik at kunder får et godt inntrykk av bedriften slik at de får god service og ønsker å kommer tilbake.

Læreplanmål jeg har valgt for denne perioden er;
-Innrede, møblere og style rom for ulike miljøer
-Vise og forklare egen arbeidsplass ved bruk av skisser, foto, digitale verktøy, tekst, og illustrasjoner.
-Gjøre rede for trender i interiørfaget

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar