onsdag 5. desember 2012

Forslag til innredning

Andre punkt på listen over ting vi skulle lage var å lage to skisser som forslag til innredning. Kunden var en dame på 38 år, nyskilt og har en sønn som hun har på besøk 60% av tiden. Hun jobbet på et sykehus som psykolog, og har kastet alt av gamle møbler. Hun ønsker en ny start! Hun ønsker seg et rolig og harmonisk hjem, men er svært glad i fargekontraster i kunst. Hun ønsket også en tv/film/lesekrok som var litt avlukket.



Forslag 1. 

Forslag 2. 

Forslag 3. 


Forslag 1. Enkelt møblert rom med litt farge i stol. Bilder på vegg skal matche stol og stil. Avlukket tv/filmkrok og egen lesekrok som ønsket. Stor lagringskapasitet i kommoder. Spiseplass for hun og hennes sønn og middagsbesøk. Jeg har valgt å ha sofaen slik den står med tvbordet for å få det godt avlukket. Men det kan være litt upraktisk med ledninger til tv osv. Jeg har valgt å ha en egen lesekrok med egen belysning for at man kan sitte alene og lese uten å bli forstyrret. Jeg har valgt å ha et spisebord med 4 stoler slik at de kan ha middagsbesøk uten å måtte slå ut en klaff.

Forslag 2. Enkelt møblert rom med  avlukket tv/lese/filmkrok. Lagringsplass i kommode, og spisebord for damen og hennes sønn. Jeg har plassert sofakroken slik den er for å få god avstand til en stor tv, og at hun kan sitte i ytterst i sofaen å se ut å filosofere mens hun leser. Jeg har valgt enkle møbler i enkle farger for at jeg kan bruke detaljer som bilder, små lamper etc. for å få frem fargekontrastene hun ønsker, samtidig som at det skal være et rolig og harmonisk hjem. Jeg har valgt å ha et lite spisebord fordi det stort sett bare er de to som spiser der. og om det kommer middagsgjester kan de slå ut en klaff.

Forslag 3.  Enkelt, men fargerikt. Fargekontraster skal legges til i bilder. Samme forslag som forslag 1, men
med andre farger og annen spisestue.Valgene med plassering er de samme som forslag 1.

Jeg valgte å gå videre med forslag 2, men jeg skal lage større spiseplass, og muligheten til mer oppbevaring rundt tv-området.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar